article image

Rezygnacja z cukru - z jakiego powodu dobrze przedsięwziąć taki krok?

Redakcja

2016-11-13

brak komentarzy

Pomimo, że cukier okazuje się utożsamiany z nagrodą, nie rzutuje pozytywnie na nasz organizm. Zobacz, co sprawia włączenie dodatkowo większej ilości białej składników do diety i bądź czujny - cukier bywa dodawany do produktów, których się nie spodziewasz!

Cukier sprawia „brązowienie” tkanek

W pewnym sensie z upływem lat rdzewiejemy. Utlenianie powoduje, że nasze tkanki brązowieją, co określane jest reakcją Maillarda. Przewlekłe spożycie nazbyt wielkich ilości cukru przyspieszy ten efekt. Budulec ten jest w większości przetworzonej żywności: gazowanych napojach, sokach owocowych, deserach oraz wielu innych. W związku z tym najrozsądniej gotować samodzielnie w mieszkaniu, by zredukować spożycie węglowodanów.

Cukier pogrubia wątrobę

Gdy doprowadza się nazbyt dużą dawkę węglowodanów mitochondriom w wątrobie, organ taki nie ma wyboru i musi jego zbyt duża ilość wymienić w tłuszcz w wątrobie. Część tego tłuszczu może wydostać się z organu oraz przyczynić się do niealkoholowego stłuszczenia wątroby. To powoduje, że trzustka musi wytworzyć dużo więcej insuliny, tak by uszkodzona wątroba mogła standardowo działać. Gdzie dodatkowo może czaić się cukier? Opłaca się sprawdzać jego obecność w naturalnych jogurtach, bo co poniektóre z nich posiadają tyle węglowodanów, co batonik! Wybieraj jogurty, które posiadają jego zawartość zdecydowanie mniejszą niż 20 gramów na porcję.

Cukier uzależnia

Dopamina to jeden z neuroprzekaźników w ciele, dzięki któremu świetnie się czujemy. Mimo wszystko nazbyt duża ilość fruktozy blokuje naturalne symptomy w ciele, co oznacza, że potrzebujemy coraz większej dawki węglowodanów, by dobrze się czuć. Uważaj zatem także na pakowane smoothie, ponieważ co poniektóre mogą posiadać dużo więcej węglowodanów niż dawka lodów. Sok taki łatwo mimo wszystko przyrządzisz w mieszkaniu.

Cukier przejawia niekorzystny wpływ na arterie

Z upływem czasu nadprogramowy cukier zaczyna podrażniać śródbłonek – a więc barierę, która pokrywa wewnętrzną partię naczyń krwionośnych. Glukoza pokrywa ją, wskutek czego okazuje się ona zdecydowanie mniej delikatna, co może oddziaływać na tlen wysyłany do organów. Nie zapominaj także o artykułach mięsnych oraz mrożonych, które mogą posiadać obfite ilości dodatkowego cukru. Wobec tego także zostaw mrożone obiady w sklepie oraz gotuj większe ilości posiłków w sobotę/niedzielę, by cieszyć się mniejszą ilością węglowodanów w tygodniu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie