article image

Aktywność fizyczna w poszczególnych trymestrach ciąży

Redakcja

2016-11-20

brak komentarzy

Aktywności w poszczególnych trymestrach muszą się trochę od siebie różnić. Jak może wyglądać aktywność w poszczególnych trymestrach ciąży? Nie zapominajmy mimo wszystko, by każdy trud konsultować w specjalistą prowadzącym. 

Pierwszy trymestr

Jeśli specjalista prowadzący ciążę nie widzi przeszkód, jest niedużo treningów, których nie można wprowadzać w pierwszym trymestrze. Rosnący brzuch dodatkowo nie zawadza – jedynym utrudnieniem będą mdłości oraz przemęczenie. Zdecydowana większość trenujących kobiet, mimo braku zewnętrznych trudności, doświadcza w tym czasie zmniejszenie kondycji.

Drugi trymestr

Początkowe objawy zmiany środka ciężkości mogą komplikować sprawne robienie pewnych ruchów, a zwłaszcza treningów aerobowych. W tym czasie przeważnie panie odzyskują moc, a brzuch nie jest dodatkowo wielki, wiec to korzystny czas na aktywności. Doskonałym wyborem na sali treningowej staną się: orbitrek, rowerek stacjonarny, steper. Przeciwwskazane są wyraźne aktywności siłowe i aktywności wymagające wyciągania korpusu oraz leżenia na plecach. Da się wprowadzać przyciąganie linki z wyciągu dolnego, by umocnić plecy, podnoszenie sztangielek, siedząc, by trenować biceps czy prostowanie ramion na wyciągu, co pomoże umocnić triceps i zginanie nogi z ciężarami, siedząc, trenujące mięsień trójgłowy uda.

Najskuteczniejsze treningi na umocnienie tkanki mięśniowej brzucha to: koci grzbiet, kulenie korpusu, stojąc w oparciu o ścianę, podnoszenie korpusu, leżąc na boku. Nie realizuje się skrętów tułowia, tradycyjnych brzuszków, brzuszków ze skrętem.

Trzeci trymestr

W tym czasie ciąży zwiększa się przemęczenie, znowu występują nudności oraz/lub zgaga, dolegliwe są symptomy zatrzymania płynu wewnątrz organizmu. Choćby gdy zaczyna brakować siły, zaleca się pamiętać systematycznych spacerach, codziennym stretchingu oraz treningach Kegla. POdczas treningów nie można przebywać długo na plecach i – co opłaca się zaznaczyć po raz drugi – zaleca się wstawać z położenia leżącej, za każdym razem przewracając się na początek na pojedynczy bok. We wszystkich fazach ciąży da się kręcić biodrami na stojąco, na piłce lub na klęcząco.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Sport