Szparagi – właściwości

Szparagi – właściwości

Redakcja

2017-03-10

brak komentarzy

Szparagi okazują się skarbnicą witamin a także minerałów. Hamują tworzenie się raka, odpowiadają za odpowiedni rozwój płodu, wpływają na dziewczyny karmiące piersią a także redukują wagę, bo w 100 g posiadają wyłącznie 18 kcal. Dodatkowo szparagi okazują się jednym z najefektywniejszych afrodyzjaków. Zobacz, które cechy odżywcze a także zdrowotne posiadają szparagi a także jak je przygotować, by działały na partnera tak jak lubczyk czy kawior.

Szparagi białe, zielone a także fioletowe okazują się pędami tego samego odmiany, a ich odmienna barwa wynika z wszelkiego sposobu uprawy.

Szparagi zielone

Ich wypustki wyrastają wysoko nad wierzchnią warstwę podłożu a także wskutek promieni słonecznych zabarwią się na kolor zielony. Zielone szparagi okazują się najcieńsze z tych wariantów, zdecydowanie bardziej aromatyczne, zdecydowane w smaku a także wyraziste w smaku. Zielone szparagi znajdują się delikatne a także nie musimy ich obierać bezpośrednio przed gotowaniem. Ponieważ mają mnóstwo drogocennych cech, bo pod skórką jest całe splendor minerałów, takich jak potas, magnez, fosfor czy wapń. Szparagi zielone okazują się uprawiane na praktycznie wszystkich z USA upraw. Popularność zyskały również we Francji.

Szparagi białe

Rosną pod ziemią a także nie dociera do nich światło od promieni słonecznych, w związku z tym nie pozwalają wytwarzać najmniejszego barwnika. Są przeciętnej wielkości a także cechują się delikatnym smakiem. Jasne szparagi znajdują się twardsze od zielonych, w związku z tym bezpośrednio przed gotowaniem zalicza się je obrać, wskutek czego tracą cenne składników odżywcze. W Polsce białe szparagi okazują się uprawiane w Wielkopolsce.

Szparagi fioletowe

Rosną wyłącznie parę centymetrów nad ziemią a także mają grubą łodygę o barwie purpurowo-fioletowej. Fioletowe szparagi odbiegają od zielonych a także białych tym, że posiadają dużo więcej cukrów a także mniejszą ilość włókien pokarmowych. Ta odmiana szparagów okazuje się skomplikowana w uprawie, bo pozwalają one wzrastać wyłącznie przez szybką chwilę a także trzeba je zebrać, zanim wskutek promieni słonecznych zabarwią się na kolor zielony. Ponieważ spotyka się je bardzo rzadko (zwłaszcza w Anglii a także we Włoszech).

Cechy odżywcze a także zdrowotne szparagów

Szparagi okazują się niskotłuszczowe, bo w 100 g posiadają wyłącznie 18 kcal. Mimo niewielkiej odżywczości a także obecności 95 procent wody mineralnej szparagi okazują się skarbnicą witamin a także minerałów, takich jak:

  • kwas foliowy, który okazuje się niezbędnym pierwiastkiem na rzecz kobiet planujących ciążę, bo jest odpowiedzialny za odpowiedni rozwój płodu. Kwas foliowy osłabia efekt zużycia a także służy w odnawiania zniszczonych komórek, przyspiesza również pracę układu naczyniowego;
  • wit. C a także E i beta-karoten - polepszają kondycję cery, włosów a także paznokci;
  • asparagina - przyspiesza pracę nerek a także jest odpowiedzialna za odpowiedni zakres dostawy wody do żołądka;
  • wapń, fosfor, potas. Dwa początkowe elementy odpowiadają za kondycję kości a także zębów. Z kolei wysoka ilość potasu i mała zawartość danych sodu w połączeniu z asparaginą powodują, że szparagi posiadają cechy moczopędne;
  •  glutation - umacnia układ immunologiczny, przyspiesza wątrobę w trakcie detoksykację żołądka z toksyn, chroni przed postępami nowotworowych komórek i schorzenia Alzheimera; 
  • włókno pokarmowe - uatrakcyjnia perystaltykę jelit;
  • inulina - prebiotyk odżywiający pożyteczne drobnoustroje jelitowe, dostarcza racjonalne działanie układu trawiennego.

W jakiej formie swobodnie jeść szparagi?

Szparagi swobodnie smakują gotowane w wodzie lub na parze, podane bez dodatków – znajdują się wówczas chrupiące a także soczyste. Dobrze smakują posypane bułką tartą zrumienioną na maśle. Szparagi zaleca się również polać niewielką ilością oliwy z oliwek lub skropić napojem z cytryny. W takiej formie okazują się najskuteczniejszym afrodyzjakiem.

Kto nie musi spożywać szparagów?

Szparagi posiadają sporo puryn, które pozwalają wywoływać kumulowanie się kwasu moczowego wewnątrz organizmu, w związku z tym nie mogą ich jeść ludzie chorujący na dnę moczanową a także kamienie nerkowe. U użytkowników z nieregularną perystaltyką jelit szparagi pozwalają wywoływać niestrawności.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie